fredag 22 januari 2010

Snack mitt morgonhumör inte uppskattar

Ibland tror jag att jag tillhör en annan generation. Eller har invandrat från en annan planet. Det sista alternativet vore att nästan alla andra är utomjordingar... vilket i och för sig är väldigt tänkbart, med tanke på hur underliga jag finner att "dom andra" är, ibland.

Jag kan bli upprörd av att behöva höra högljudda konversationer när jag sitter på allmänna platser, så som i skolan eller på bussen. Speciellt om det är tidigt på morgonen och konversationerna anspelar på sex. Folk får väl gärna prata, men måste de prata så att jag som sitter minst 10 meter bort hör allting klart och tydligt? Det är inte statushöjande att prata om sitt privatliv så att alla hör när det enda syftet är att just alla ska höra. Det kan verka roligt och oh så frisläppt, men ärligt talat? Är jag intresserad av vad du och ditt ragg pysslade med mellan lakanen i helgen, klockan 8 en måndagsmorgon? Nej, inte så. Speciellt inte om jag sätter mig en halv buss ifrån dig.

Livet ter sig dessutom så olyckligt att jag verkar ha tappat bort min iPod....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar